Névjegykártya a digitális korban
Tudjuk, ma már minden a digitális világban történik, ám a névjegykártyára mégis szükség van. Kiváló marketingeszköz, ráadásul biztonságérzetet is ad annak, akinek odaadjuk. Azt mutatja, hogy egy olyan, jól működő vállalkozást képviselünk, ami bármikor kész a közös munkára.
Ráadásul a névjegykártya rendkívül hasznos eszköz ahhoz, hogy emlékeztessük az ügyfeleinket magunkra, különösen azokban az időszakokban, amikor a legnagyobb szükségük van ránk. A saját névjegykártya ugyanis nem csak egy nevet és elérhetőséget tartalmaz. Ez egy vizuális jegyekkel teli eszköz, ami segít abban, hogy még jóval az első találkozás után is emlékezzenek ránk.
Nehéz nyomon követni a munkakörök megnevezését, különösen olyan megbeszéléseken, ahol több új arccal találkozik az ember. Egy névjegykártya bemutatásával az emberek könnyen megérthetik, hogy ki mivel foglalkozik, és egy szolgáltatáshoz segítenek nevet is társítani.
Persze a digitális világban könnyen feltételezhetnénk, hogy a névjegykártyák már kimentek a divatból. Ez azonban nem igaz! Egy közelmúltban végzett nemzetközi felmérés szerint az üzletemberek 57 százaléka szerint a névjegykártya nélkülözhetetlen a vállalkozása számára, 39 százalékuk pedig azt mondja, hogy nem kötne üzletet olyannal, aki olcsónak tűnő névjegykártyát ad neki.
Egy névjegykártya tervezésénél épp ezért figyelembe kell venni, hogy egyrészt jól mutasson. Az első benyomás ugyanis számít. Nem csupán a grafikai tervezés fontos, gondolnod kell a szövegre, a súlyra és a tapintásra is. Fontos, hogy csak annyi infót tüntess fel a kártyán, hogy ne kelljen nagyon kis betűméretet használnod. Nem mindenki veszi a fáradtságot, hogy egy nehezen olvasható névjegyet végigböngésszen.