A Miell Group csapata először indult az 55. Kékszalag vitorlásversenyen

Első komolyabb megmérettetésére készült a Miell Group vitorlázó csapata a július 6-án megrendezésre került 55. Kékszalagon. A balatoni tókerülő Balatonfüredről indul, ahonnan a Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Tihany-Balatonfüred útvonalat kell teljesíteni.

20230706_103808

Mivel a hajónk kikötője Keszthelyen található a csapat egyik felének első feladata az volt, hogy a versenyt megelőző napon hajóval eljussanak a balatonfüredi rajt helyszínére, ahol sikerült még egy kikötőhelyet is találni szerda éjszakára. Az előzetes időjárás előrejelzések miatt a rajtot a szokásos 9 óráról 11 órára halasztották, így hajónk 10 óra körül hagyta el a kikötőt és ment a rajtvonal környékére, ahol már sorakozni kezdett a résztvevő 500 hajó.

A rajt mindig egy feszült pillanat: mindenki próbál úgy helyezkedni, hogy a rajt pillanatában a lehető legjobb helyen már teljes sebességgel szelje át a rajtvonalat. A tumultusban mindig vannak emiatt kisebb-nagyobb koccanások, amiből sikerült kimaradnunk és indulhattunk teljes gázon Balatonkenese felé! Ha nem is viharos, de erős szélben haladtunk, amiben a csapatnak folyamatosan állítani kellett a vitorlákat, ami ekkora vitorlafelületnél fizikailag is kihívás. Az élmezőnyhöz tartozó, egytestű hajók között győzelmi esélyes Raffica a kenesei forduló előtt felborult, de szerencsére a legénység közül senki sem sérült meg, a hajó mentése már folyamatban volt mire odaértünk. Az első bója bevétele után Siófok felé vettük az irányt, ahol az első dilemma a megfelelő vitorla kiválasztása volt: a szelet pont egy olyan szögből kaptuk, amihez nem rendelkeztünk megfelelő vitorlával így kompromisszumra kényszerültünk. A viszonylag rövid szakaszon ez szerencsére nem jelentett akkora hátrányt, a körülöttünk levő hajók nem húztak el jelentősen, és 14 órakor értünk a fordulóhoz.

Siófok után Tihany felé vettük az irányt, a szél ekkor már mérséklődött valamelyest és az északi part közelében haladtunk tovább Keszthely felé. Nem sokkal Tihany után már szembe jött velünk a rekord idővel az abszolút első helyen célbaérő Fifty-Fifty csapata, akik brutális sebességgel hasították a vizet. Ezen a szakaszon félúton húztuk fel a legnagyobb vitorlánkat, amit Balatongyörök környékén vettünk le. Közben a Keszthelyen maradt parti támogató csapattal folyamatosan kapcsolatban voltunk, akik egy gyors bevásárlást követően ellátmány utánpótlással és szurkolással vártak minket a vízen, ezért külön köszönet a Gáboroknak!

2221IMG_7894

A keszthelyi fordulót még világosban fél 9-kor teljesítettük. Ez lelkileg is egy fordulópont, hiszen innentől már közvetlenül a cél felé haladtunk. A balatoni napnyugtát mindannyian megunhatatlanul csodáltuk miközben szépen lassan ránk esteledett. Visszaútra is maradtunk az északi part közelében, ahol a szél kezdett leállni ezáltal helyenként mi is nagyon lelassultunk. A vízen alkalmunk volt meghallgatni emiatt egy koncertet Balatongyörökről amíg elhaladtunk mellette.

20230706_23090320230706_214929IMG_7926

A sötétben vitorlázni különösen nagy figyelmet igényel. A hajókon ugyan van világítás, ennek ellenére folyamatosan figyelni kell a környezetet,  vizet, vitorlákat és a sötétben ez sokkal nehezebb, ráadásul mindenki kezd fáradni. Sajnos párszor belefutottunk szélcsendes foltokba, ahol sok időt veszítettünk így már hajnalodott, mire visszaértünk Tihanyhoz. Ekkor optimistán már a célt láttuk magunk előtt, azonban a félszigettől a célbójákon történő áthaladás nagyon nehéz és trükkös volt. A visszaerősödő szembeszél miatt sok fordulót kellett csinálnunk és sokszor olyan érzés volt, mintha semmit nem tudnánk közelíteni a célterület felé. Végül ez a rövid szakasz is egy több, mint egy órás intenzív, manőverekkel teli része lett a versenynek.

Az utolsó kihívás után 5:30-kor sikeresen célba értünk abszolútban 235. helyen, az osztályban pedig 35. helyen, ami mindkettőben a középmezőny. Már csak a hajót kellett visszajuttatni Keszthelyre… :)