Tíz éves a MIELL Quality: sikerek és nehézségek, történelem és jövő!

Tíz éves a MIELL Quality: sikerek és nehézségek, történelem és jövő!

logo

2011-2021 - Tíz éves a MIELL Quality: sikerek és nehézségek, történelem és jövő!

Vas megye, Vasvár: “ott terem a lekvár” - szokás mondani. De nem csak a hagyományos, gyümölcsízes finomság teremtődik a Zalaegerszeg és Szombathely között félúton lévő dimbes-dombos településen. Hanem bizony egy mára évi 9 milliárd forint bevételt létrehozó vállalkozás is innen nőtte ki magát, ami több ezer családnak ad tisztes megélhetést. A MIELL Quality Kft-t - a MIELL cégcsoport zászlóshajóját Botfa Bálint alapította, a cég a családi házuk egyik szobájából indult 2011 tavaszán.

Mérföldkövek, sikerek és nehézségek - hogyan látják a vállalkozás első emberei a mögöttük álló évtizedet? És hová tart a MIELL? Erről szól beszélgetésünk.

Botfa Bálint ügyvezető-tulajdonos: 2011-ben hoztam létre a Miell Quality Kft.-t, mely a mai napig 100% magyar, családi tulajdonban van, sőt vasvári gyökereinket is megőriztük, hiszen a székhelyünk továbbra is itt található. Cégünk professzionális szolgáltatásokat nyújt autógyárak, autóipari beszállítók, egyéb ipari szektorban működő gyárak részére. Partnereinket minőség ellenőrzési tevékenységgel, speciális javításokkal, interim szolgáltatással segítjük.

Vezetőként óriási hangsúlyt helyeztem a szervezet professzionális kialakítására, ez a tudatos munka 2011 óta tart és még koránt sem végeztem. Kezdetben egyszemélyes vezetőként minden döntést a saját kezemben tartottam. Mivel cégünk évente duplázta az árbevételét alapítása óta hamar világosság vált, ha a cégtulajdonost túlterhelik az operatív feladatok, az a cég fejlődését hátráltatja. Szemléletváltást követően egyértelművé vált, hogy ki kell építenem egy hatékony szervezetet, meg kell határozni a folyamatokat, az új vezetőknek pedig szakszerűen és kontrolláltan át kell adnom hatásköröket. Azt vallom, hogy a szervezetben olyan kereteket kell létrehoznunk és fenntartanunk, ami kellő rugalmasságot enged – hiszen fő versenyelőnyünk a dinamizmus. Fontos, hogy vezető munkatársaink, ahogy azt eddig megszokták, továbbra is magukénak érezzék a feladataikat, gyakran akár a pozíciójukon túl is.

Összegezve óriási sikernek könyvelem el, hogy kis vállalkozásból 2018-ra cégcsoportba rendeztük az érdekeltségeinket, illetve a Miell Group az elmúlt időszakban megjelent Szlovákiában, Romániában és Franciaországban is. Idén ünnepeljük 10 éves jubileumunkat, melyre külön programmal készülünk és még ebben a pandémiás időszakban is megoldást találtunk, hogy „közösen” ünnepelhessünk az összes munkavállalónkkal, hisz vállalatunknál a fő értéket kollégáinkban látjuk.

Már több, mint egy évtizede ismerjük egymást Bálinttal, ő keresett meg hogy csatlakozzak a cégéhez. - kezdi a visszaemlékezést Hegyi Attila, minőségirányítási vezető. Nem volt ismeretlen a csapat számomra, mivel akkoriban a cég egyik partnerének munkatársaként dolgoztam. Érkezésemkor az elsődleges célom, a különböző telephelyeken működő eltérő folyamatok egységesítése, azaz “egy cég - egy folyamat” kialakítása volt. A sztenderdizálás mellett fontosnak tartottam, hogy a szolgáltatások minőségügyi szemlélete filozófiai és gyakorlati szinten is meghonosodjon.

Mára a magyar piacon meghatározó szolgáltatók vagyunk. Nagy növekedést ért el a MIELL cégcsoport, és a tevékenységi tortából legnagyobb szeletet kihasító minőségellenőrzés. De vannak még tevékenységek az asztal körül: szállítmányozás, munkaerő közvetítés és -kölcsönzés, mérnöki szolgáltatás, fémmegmunkálás, gépgyártás. Alaptevékenységünkben már most rendelkezünk több európai telephellyel, és az előttünk álló évtizedben a világszínpadra is szeretnénk kilépni.

Cél a vevők 100%-os kiszolgálása, akár a felmerülő melléktevékenységekkel is - amit megkívánnak. Mindezt az alapelveink megtartása mellett kívánjuk elérni, ami a szakértelem, a megbízhatóság és a rugalmasság.

Berta Gergely, értékesítési, vevői kapcsolattartási és marketing vezető: Vevői kapcsolattartóként dolgoztam korábban egy olyan cégnél, amely távozásom után pár hónappal a MIELL vevője lett. Emiatt kezdtünk el beszélgetni, hogy az ott szerzett tapasztalataimat, szaktudásomat hogyan lehetne kamatoztatni egy számomra új csapatban. Lényegében egy frissen alakult céghez igazoltam, akik rögtön elnyertek egy megbízást a korábbi munkaadómnál. Már az első beszélgetések során gyorsan kialakult egy közvetlen és jó, baráti viszony a munkatársakkal ezért örömmel vetettem bele magam az új kihívásba.

Magyarországon jelenleg a dobogó második helyén állunk, ami a minőségellenőrzést illeti. Azonban egyik konkurensünk sem tud versenyezni az általunk nyújtott komplex szolgáltatásokkal, ebben egyedülállóak vagyunk. Ennek előnyeit kell a vevőkkel megismertetni és újabb megbízásokat elnyerni. További valódi növekedési potenciálként érzékelem a nemzetközi terjeszkedést, amelyhez jó gyakorlati alapot adnak a már meglévő leányvállalataink Romániában, Szlovákiában és legújabban Franciaországban is.

Elhatároztam, hogy felmondok az első munkahelyemen, ami egy multinacionális cég volt. Ott gépészmérnökként és a présüzem részleg vezetőjeként dolgoztam - ezt már László Norbert, operatív vezető meséli. Középiskola óta ismertem Bálintot, azt mondtam magamnak, miért ne tennék egy próbát a MIELL-nél? Akkor 2016-ot írtunk. Egy nagyon rövid időt töltöttem a MIELL Metal csapatánál, majd Vasváron folytattam a munkát - már a kezdetek óta a működésért felelős vezetőként.

Tavaly ősszel háromfelé osztottuk az ügyvezetői feladatokat és mindhárman önállóan jegyezzük a céget, felelősségi területeink megtartása mellett. Ez még nagyobb rugalmasságot ad. Az, hogy a legnagyobbak között vagyunk, a legnagyobb ismertséget is magával hozza a szektorban. Ez jelentős könnyebbséget hoz a vevőszerzésnél. A nemzetközi szerepvállalás egyébként pedig magától értendő, már eddig is voltak Európán kívüli beszállítóink, a terjeszkedés tehát előre vetíthető.

Sikerek, kudarcok - nehézségek és üzenetek a múltba és a jövőbe - ezekre a kérdésekre senki sem válaszol könnyen.

Botfa Bálint - Opel, Szentgotthárd. Ott kezdtem kétkezi munkával, mint alkatrész-válogató. Arról álmodoztam, hogy egyszer én fogom ezt a munkát adni másoknak. És később a MIELL vevője lett az üzem, erre a sikerre szívesen emlékszem. Tíz évvel ezelőtti önmagamnak azt üzenném, hogy kezdjen el többet foglalkozni a családdal és önmagával. Tíz év múlva pedig szívesen látnám a cégcsoportot, jelentős nemzetközi terjeszkedéssel.

Hegyi Attila - Személyes siker helyett én csapatban látom az erőt. Együtt harcolunk, megyünk előre és érjük el a céljainkat. Nehézségek vannak, de kudarc a mentalitásom szerint nem létezik, mert ha valahol elbotlunk, rossz döntést hozunk, akkor kiértékeljük, levonjuk a következtetéseket és tanulunk belőle. A múlttal kapcsolatban nem változtatnék, hasonló utat járnék be. A jövőre való tekintettel cégünk további hazai növekedését és nemzetközi terjeszkedését vizionálom, amelyben vezetőként szeretném tapasztalataimmal támogatni a csapatot.

Berta Gergely - a legnagyobb siker, számomra 2015. Akkor két olyan partnerrel is sikerült elindítani az együttműködést, akik abban az évben megduplázták a megrendelés állományunkat. Utána a lendületet még évekig sikerült fenntartani és egy nagyon intenzív fejlődés következett. Kudarc pedig talán az, amikor egy vevővel megszakad az együttműködés. A belépéskori önmagamnak azt üzenném, hogy jó döntés volt ide csatlakozni, és megveregetném a vállamat. A jövőbe pedig azt, hogy maradjon meg ez a közvetlenség, mert ez az egyik fő erősségünk.

László Norbert - Annyi siker volt már, hogy nehéz válogatni. De talán 2018. Akkor léptük át az 1.100 fős fizikai állományt. Kudarc viszont, hogy a területi széttagoltság miatt (számos telephelye van a cégnek), nehezen alakulnak az átláthatóság érdekében indított folyamatépítések. A karrieremet a jövőben is a MIELL-nél tervezem. Én nagyon elégedett vagyok!

Ha már elégedettség - záró kérdésként: Ha most kicsekkolnál a cégből - mint egy reptéri váróból - milyen gombot nyomnál 1-10-ig?

Botfa Bálint: 10 pontot adok, de sokszor van olyan, hogy legszívesebben 1-est adnék.

Hegyi Attila: 10 pont - nem kérdés.

Berta Gergely: 9 pont, mert mindig van hova!

László Norbert: 10 pont - abszolút.