Tippek, hogy ne legyen negatív a megszakítás

Tudjuk, nagyon bosszantó és frusztráló érzés, ha félbeszakítanak egy feladat közben a munkahelyeden, ám gyakran szükség van arra, hogy egy picit zavarjuk a kollégáinkat.
Mutatjuk, hogy miért.

A különböző kommunikációs platformok egyre könnyebbé teszik a kapcsolatfelvételt, így a megszakítások is egyre gyakoribbak, s tegyük hozzá, talán elkerülhetetlenek is. Azonban nem mindig negatív egy ilyen helyzet.

Egy nemrég közzétett kutatásban a megkérdezettek részben pozitív megszakításokról számoltak be. Leírták, hogy ezek a tapasztalatok hogyan váltottak ki érzelmeket, például boldogságot, izgalmat vagy elégedettséget. Hogy melyek voltak ezek a helyzetek?

Az első a fontosság. Az emberek ugyanis nagyobb valószínűséggel látják, hogy megéri az idejüket a megszakítás, ha a feladat, amire felkérik őket, fontosabbnak tűnik, mint bármi, amin korábban dolgoztak.

Az emberek hajlamosak negatívan reagálni egy megszakításra, ha már túlterheltnek érzik magukat. Épp ezért, ha tudod, valakiről, hogy szinte maga alá temeti a munka, akkor fontold meg, hogy sürgős feladat esetén valaki mást szakíts félbe, vagy várd meg, amíg az illető ráér.

Aranyszabály, hogy minden feladatra a megfelelő személyt kell megkeresni. Mindig bosszantó ugyanis, ha valaki félbeszakít, aztán kiderül, hogy nem is te vagy a megfelelő személy a feladatra. Ezért alaposan fontoljuk meg kit keresünk meg az adott munkával.

 

Jellegükből adódóan a megszakítások mindig váratlanok lesznek. Bizonyos esetekben azonban tudathatod valakivel, hogy várhatóan meg kell szakítanod őt a közeljövőben. Például, ha azt tervezed, hogy egy munkatársadtól visszajelzést kérsz, előre jelezheted, hogy a következő héten felvennéd vele a kapcsolatot. Ez segít kollégáidnak abban, hogy előre tervezzenek, és időt szakítsanak a feladatra, még akkor is, ha a pontos időpont még ismeretlen.