Rugalmasság és tervezés vezethet a sikerhez

Rugalmasság és tervezés vezethet a sikerhez

MQ-blog-cover

A koronavírus-járvány a cégvezetőket, HR-vezetőket is komoly kihívás elé állította. Egy közelmúltban végzett felmérés szerint a járványügyi intézkedések miatti átszervezések, a home office bevezetése, illetve a jövőt illető bizonytalanság jelentették a legnagyobb nehézséget számukra.  

Nem meglepő eredmény, hogy a válaszadók többsége szerint a járványügyi intézkedések komoly kihívást állítottak a szervezet elé. Többségük leírta: a home office térnyerése, s ebből következően a személyes kapcsolódás hiánya bizony rányomta bélyegét a munkavállalók hangulatára, motivációjára és teljesítményére egyaránt.

A különböző új rutin- és munkafolyamatok bevezetésére – ami alapjáraton sem egyszerű feladat – a pandémia alatt nehezítő körülményekkel fűszerezve volt csak lehetőség, s ez még nagyobb odafigyelést és bevonódást igényelt a vezetők, s természetesen nagyobb erőfeszítést a munkavállalók részéről.

A járvánnyal terhelt időszak legnagyobb tanulsága viszont, hogy a legjobb módszer a körülményekhez képest kiegyensúlyozott működésre, ha a cég/szervezet kész tervvel várja a jövőbeli kihívásokat. Ugyan sok a változó, ám egy jó stratégia mindig támpontot ad a válságos időkben.

A válaszadók szerint a legnagyobb nehézséget a munkaerő megtartása, az alapanyaghiány és árak emelkedése, valamint bizonytalan, előre nem látható események jelentették. Ezek a tényezők azonban döntően függetlenek a szervezet szakmai tevékenységétől, ám komoly befolyással vannak az üzleti teljesítményre.

Megoldás talán az lehet, hogy a vezetők, döntéshozók rugalmasan kezelnek minden eléjük gördülő nehézséget, függetlenül attól, hogy arra van-e befolyásuk.