Miért ajánlják a céget a munkavállalók?

Miért ajánlják a céget a munkavállalók?

MQ12-blog

Nem túlzás állítani, hogy turbulens világ alakult ki körülöttünk. Adódik a kérdés: milyen megoldásokkal tudja a HR segíteni az üzletet és a munkavállalókat abban, hogy helyt tudjanak állni a napi szintű változások közepette?

Alaptézisként is elfogadhatjuk, hogy hiába fordít egy vállalat óriási energiákat a toborzásra, ha nem tudja megtartani munkavállalóit. Mindez ugyanis komoly tudásveszteséget, egyenlőtlen munkaterhelést, kiégést és nem utolsó sorban költségnövekedést okoz.

Éppen ezért – s erről mi is már több alkalommal írtunk – kulcsterület a munkaerő megtartása, amihez jó lépés lehet az angolul DEX-nek (Digital Employee Experience) nevezett digitális alkalmazotti tapasztalat. A felmérések szerint ugyanis a munkavállalók – különösképp az Y és a Z generáció – sokkal inkább ajánlják másoknak munkahelyüket, ha magas szintű digitális munkavállalói élményt nyújtó környezetben dolgoznak. Könnyen elérhetőek és letölthetőek az alkalmazások mind desktop, mind mobil eszközökre, ennek következtében pedig az irodán kívül is szinte bárhonnan tudnak dolgozni.

A másik fontos eszköz a munkavállalók megtartására az agilis cégkultúra építése. Hogy ez mit jelent pontosan? Nos, címszavakban odafigyelés a munkavállalóra, adatvezérelt HR-döntések, interaktív teljesítményértékelés és munkavállalói fejlesztés. Ebből szinte természetesen következik a munkavállalói belső motiváció felkeltésének fontossága.  A külső ösztönzők (bér, bónusz, cafeteria) mellett erre is ügyelnünk kell. Adjunk lehetőséget az önálló munkavégzésre, világos célokért dolgozhassanak. Kérdezzük meg, milyen karriercéljuk van és biztosítsuk ennek eléréséhez a szakmai fejlődés lehetőségét.

A HR feladata az is, hogy az adatokra épülő, megalapozott döntések meghozatalához minden szükséges információt biztosítson. A HR ugyanis már rég nem az adatok nyilvántartásáról szól, hanem segít meghatározni a vállalat stratégiáját és jövőképét. A tárolt adatokból a legjobb gyakorlatokon alapuló HR-mutatószámokat tárja a döntéshozók elé, amelyek felölelik a létszám-gazdálkodást, a fluktuációt, a bérgazdálkodást és a munkaidő-gazdálkodást egyaránt.