Hogyan legyünk sikeresek a pandémia után?

Hogyan legyünk sikeresek a pandémia után?

shutterstock_1842117826-2048x1366

A cégek, szervezetek a pandémia miatt az elmúlt két esztendőben kénytelen voltak szinte alapjaiban változtatni működési módszerükön, valamint a munkafolyamatotokat érintő bevett és bevált szokásaikon. A hosszú távú sikerhez, úgymond „jövőállósághoz” azonban további lépésekre lehet szükség.

Mutatjuk tippjeinket!

Nem mondunk újat azzal, hogy sok helyen a változtatás a gyakorlatban azt jelentette: a fókusz az automatizálásra, a technológiára, az emberekre és a tehetségre került. Emellett a szervezetek vezetői, s bizony maguk a munkavállalók is rádöbbentek, hogy épp annyira tud működni a távmunka is, mint azelőtt a jelenléti.

Ez az alap, ahonnan elindulhatunk egy „jövőálló” szervezet építésében, amelynek fő ismérve, hogy megtalálja és bevonzza azokat a munkavállalókat, akik tehetségüket náluk kibontakoztatva akarják ugyanazt a célt elérni, mert tudnak azonosulni a szervezeti célokkal, értékekkel.

Ehhez azonban vonzó és hatékony szervezet kialakítására van szükség. Olyanra, ami a küldetésre összpontosít és az eredményekre. Amelyben, s ez kulcsfontosságú, a munkavállalók rugalmasan, projekt-alapú módszerrel kezelik a dolgokat. Nagy hangsúlyt kapnak a gyors döntések és a megfelelő emberek bevonása az adott folyamatokba.

shutterstock_1556343866-600x253

Hogy mitől lesz vonzó egy cég a munkavállalóknak? Ma már elengedhetetlen ehhez a nyitottság a sokféle nézőpontra és kultúrára, valamint a tehetségbázis növelése, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy a hangsúly nem csupán a tehetségek megszerzésén van, hanem azok megtartásán is van. Tehát fontosnak és hasznosnak érzik magukat a munkavállalók, akik fejlődési potenciált látnak maguk előtt a cégnél. Ezért is fontos a partnerkapcsolatok kialakítása más vállalatokkal, hiszen így új impulzusokat kaphatnak, tapasztalatokat szerezhetnek a munkavállalók. Új területeken, új módszerek kipróbálása is elősegíti mindezt.

A pandémia másik nagy tanulsága az adatok és technológia felhasználása értékteremtésre, azaz platformok, technológiák és emberek használata annak érdekében, hogy a szervezet különböző részei valóban beszéljenek egymással, tájékoztassák és inspirálják egymást.