Vezetőként mindig kritikus az első 100 nap

Vezetőként mindig kritikus az első 100 nap

Az első 90-100 nap mindig kritikus időszak egy új vezető kinevezését követően. Hiába bír esetleg nagy tapasztalattal, akkor is támogatni kell, hogy sikeres legyen. 

A miértre a válasz igen egyszerű. Az első időszak egy új pozícióban olyan, mint az „entré” a színházban. Ha jó, ha rossz, maradandó nyomot hagy. Nem fér bele az, hogy az új vezető ússzon az árral, s ráhagyjuk, mert „majd valahogy úgyis belerázódik”. Mindez drága, időigényes és frusztráló mind az érintett, mind a szervezet, s nem mellesleg a csapat számára is. Ugyanakkor a környezet, a saját kiinduló helyzet sokrétű és személyre szabott, egy jól átgondolt szempontrendszer alapján történő analízise kellő magabiztosságot, megnyugtató válaszokat és iránymutatást ad már az első naptól kezdve. 

Fontos kiemelni, hogy nem csupán a vezetői szinten újoncnak számító embereknek van szükségük támogatásra. Egy nagy tapasztalattal bíró vezető is profitálhat ebből a szemléletből, hiszen minden új vezetői pozíció más. Különbözőek a feladatok és a célok, más a közvetlen és a tágabb környezet, más a csapat. Ez pedig még egy tapasztalt vezető esetén is tartogathat komoly kihívásokat. 

A külső támogatás mellett természetesen sok múlik magán az érintetten is. Gondoljunk csak bele! Az első 90-100 napban mutatjuk meg a szervezetnek, a vezetőinknek és a csapatunknak, hogy kik vagyunk, hogyan dolgozunk, mint vezetők. Az aranyszabály: Kezdd úgy, ahogy folytatni akarod!” Mindez annyit tesz, hogy már az első héten is azzal a munkarenddel, kommunikációs stratégiával, meetingstruktúrával működj, amit hosszú távon képviselni akarsz, mert nagyon nehéz ezekben érdemi változásokat véghez vinni, miután már megismertek téged. valahogy.” 

Ehhez szorosan kapcsolódik azonban, hogy ismerjük saját magunkat. Fogalmazzuk meg, hogy milyen vezetők szeretnénk lenni, milyen szerepet szánunk magunknak a szervezetben. Ezt tegyük a lehető legnagyobb részletességgel, azaz már az elején döntsük el, hogy milyen megbeszéléseket szeretnénk mindenképpen megtartani, mikor tudunk a kollégákkal egyeztetni a feladatokról, az irodából, otthonról vagy esetleg hibrid módon végezzük a munkánkat. 

Arra is érdemes figyelni, hogy a csapatunkon kívül hogyan építjük a szakmai körünket: milyen rendszerességgel keressük fel a mi feletteseinket, kivel szeretnénk szorosabbra fűzni a szakmai viszonyt, hol és hogyan fogunk kapcsolatokat építeni.