Nagyító alatt a HR
Sok szempontból kihívásokkal teli, mozgalmas és nehéz volt az elmúlt és az idei esztendő is. Ekési Szilviát, a Miell Jobline Kft. munkaerő kölcsönzési és közvetítési vezetőjét kérdeztük a részletekről.
Csatlakozásodat követően véglegesedett a HR csapat, hogyan osztottátok fel a területeket?
A kollégáink tapasztalatát, erősségeit figyelembe véve szellemi és fizikai toborzási feladatok szerint osztottuk szét az erőforrásainkat, de alapvetően szeretnénk fejleszteni azon területeket is, ahol még egy-egy toborzó kevés tapasztalattal rendelkezik. Így interjú technikai tréningen, Predictive Index elemzői tréningen és kreatív álláshirdetés író workshopon is részt vehettek kollégáink.
Összességében hogyan hatott a pandémiás helyzet a HR csapat munkájára, milyen nehézségekkel kellett szembenézni, illetve milyen megoldásokat találtatok a problémákra?
A Covid-19 terjedésének megakadályozása mindannyiunk számára kiemelt fontosságú volt, így a személyes tesztíratások helyett a digitalizáció útját választottuk, és megalkottunk online tesztünket. Csökkentettük a személyes jelenlétünket az irodában, és részben home office-ban láttuk el a feladatainkat. Az online oktatás személy szerint bennünket is különleges kihívások elé állított, így nem volt ritka, hogy meeting közben beszűrődött a háttérben szorgalmasan hangosan olvasó gyermek hangja, vagy belenézett a kamerába egy-egy kutyus vagy cica 😊.
Változtak a folyamatok, hogyan kell elképzelni a hétköznapjait a Toborzóknak?
A legnagyobb változást az online tesztelés jelenti. A pandémia után visszatértünk ugyan a személyes tesztelésre, azonban az online teszt segítségével nagyobb földrajzi távolságokban élő jelölteket is be tudtunk vonni a kiválasztási folyamatainkba.
Mi az, amiben szívesen látnál fejlődést és mely folyamatokkal vagy elégedett?
A szellemi pozíciók toborzásában bevezettük a PI kérdőívet és minden toborzónk egyben PI elemző is. Így a PI segítségével sokkal részletgazdagabb képet kapunk a jelöltjeink munkahelyi környezetben való viselkedéséről és kognitív képességeiről. Bevezettük a próbaidő alatti értékeléseket, és az exit interjúk készítését, a fluktuáció okainak felderítésére. Átdolgoztuk a riportolási rendszerünket, és elkezdtünk adatbázist építeni. Nagy lépéseket tettünk meg annak érdekében, hogy professzionálisabban és hatékonyabban dolgozhassunk, de még sok finomhangolásra lesz szükség a szervezeten belül is , hogy az újonnan bevezetett folyamatok rutinszerűvé váljanak.
Bár egyre nehezebb előre tervezni, ha csak a közeljövőre tekintünk, hogyan képzeled el a folytatást?
Hosszútávon szeretnénk egy felhasználóbarát adatbázist felépíteni, a jelöltjeinknek magas színvonalú szakmai rendezvényeket, és szorosabbra fűzni a HR-Recruitment osztály kapcsolatát a munkavállalóinkkal, a jelöltjeinkkel pedig igazi közösséget szeretnénk építeni, ahová jó tartozni!